STRATEGILEDELSEREKRUTTERINGKONSULENTERREFERENCERARTIKLERFOREDRAGINFO & SENESTE NYTOM
Colea logo
Den væredygtige organisation #1


The New theory sees the fundamental mission of a business not as profit but as value creation”
Frederick F Reichheld
 
Den første regel for væredygtige organisationer siger at
 
Verden er kompleks og vi skal øve os på at agere i en større kontekst, hvor andet end bundlinjefokus tæller på den lange bane
 
Det er et efterhånden længe kendt faktum, at det er de virksomheder, der har et højere formål end blot profit indbygget i deres formål eller mission, som på den lange bane er mest levedygtige.
 
Klimaforandringer og nyere geopolitiske strømninger kan kun gøre denne erkendelse endnu tydeligere.
 
Derfor er det nødvendigt at lade overvejelser over organisationens mission, som konsekvent har kredset om at besvare ”hvorfor”, suppleres af at besvare ”hvordan” og ”hvad”.
 
Hvis vi i denne proces har fokus på ovenstående, så vil både vores kunder og potentielle medarbejdere kunne spejle sig selv i og se en mening med at gøre brug af vores ydelser eller ved at købe vores produkter.
 
Gør vi det ikke vil på den ene side de rigtige medarbejdere ikke føle sig tiltrukket af vores organisation og på den anden side vil kunderne fravælge vores ydelser og produkter fordi de ikke lever op til det narrativ de efterlever.
 
For at kunne gøre dette på en ægte måde er det nødvendigt at tænke ud over være– og bæredygtighed som et blot og bart marketingstunt, men derimod inkorporere det i organisationens DNA—missionen.
 
Så derfor: Tænk bæredygtighed—det højere formål—ind i jeres mission og skab en organisation der er levedygtig også om 20, 50 og 100 år.